Back

Παρουσίαση ΠΜΣ

Αντικείμενο

Το ΠΜΣ «Διδακτική και Τεχνολογίες Μάθησης των Φυσικών Επιστημών» έχει ως αντικείμενο την παροχή εξειδικευμένων γνώσεων στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και την αξιοποίηση της έρευνας και των νέων τεχνολογιών, όπως οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, στο ίδιο πεδίο.

Σκοπός

Σκοπός του ΠΜΣ είναι η δημιουργία αποφοίτων υψηλού επιπέδου οι οποίοι:

Σε επίπεδο Γνώσεων:

  • θα γνωρίζουν τις τελευταίες εξελίξεις στο αντικείμενο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, και θα έχουν εμπλουτίσει τις παιδαγωγικές τους γνώσεις και δεξιότητες για μια αποτελεσματικότερη διδασκαλία του αντικειμένου των Φυσικών Επιστημών στην εκπαίδευση
  • θα διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να παράγουν πρωτότυπη έρευνα στο ανωτέρω πεδίο και για τη στελέχωση της Εκπαίδευσης με προσωπικό άρτια εκπαιδευμένο και ικανό να ανταποκριθεί στην αποστολή του

Σε επίπεδο Δεξιοτήτων:

  • να χρησιμοποιεί με κριτικό και συνθετικό πνεύμα τη διαθέσιμη βιβλιογραφία για μία συγκεκριμένη θεματική περιοχή
  • να σχεδιάζει ένα ερευνητικό πλάνο και να αναπτύσσει κατάλληλη μεθοδολογία προσέγγισης και διερεύνησης ενός θέματος υπό μελέτη και να οργανώνει σχέδιο υλοποίησής της
  • να σχεδιάζει, προσομοιώνει ή/και να κατασκευάζει πρωτότυπο υλικό / λογισμικό για την επιλεχθείσα λύση
  • να συντάσσει ένα πλήρες επιστημονικό/τεχνικό δοκίμιο
  • να κοινοποιεί με σαφήνεια και αποτελεσματικότητα τα συμπεράσματά του/της, καθώς και τη γνώση και το σκεπτικό στο οποίο βασίζονται, πραγματοποιώντας επιτυχώς μία ολοκληρωμένη παρουσίαση μέσω Τ.Π.Ε. ενώπιον της τριμελούς εξεταστικής επιτροπής

Σε επίπεδο Ικανοτήτων:

  • να συνδυάζει γνώσεις και να αξιοποιεί τεχνογνωσία για να επιλύει πολύπλοκα
    προβλήματα σε εφαρμογές, ή νέα προβλήματα ευρύτερου ή διεπιστημονικού πλαισίου
  • να επιλέγει τις κατάλληλες τεχνικές/προσεγγίσεις και να τις προσαρμόζει στο πρόβλημα που καλείται να λύσει χρησιμοποιώντας πρωτότυπη σκέψη
  • να αξιολογεί την προσέγγιση/λύση που προτείνει, τοποθετώντας την σε ένα πλαίσιο σύγκρισης με αντίστοιχες στην ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία και να σχολιάζει τα σχετικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της, τεκμηριώνοντας τις απόψεις και τις επιλογές του/της
  • να αναλύει αποτελέσματα και να εξάγει συμπεράσματα
  • να προετοιμάσει ένα ειδικά καταρτισμένο επιστημονικό δυναμικό που θα στελεχώσει μελλοντικά τα ΑΕΙ και θα προωθήσει την έρευνα στην επιστημονική περιοχή της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών
  • και τέλος να συμβάλει στον περιορισμό της διαρροής επιστημονικού δυναμικού προς άλλες χώρες.

Χαρακτηριστικά Π.Μ.Σ.

Χαρακτηρισμός ΠΜΣ: M.Ed.
Τομέας Εκπαίδευσης ISCED-2013, UNESCO: 0111-Education science
Επίπεδο Σπουδών ISCED-2011, UNESCO: 7

Μεταπτυχιακός Τίτλος

Το Π.Μ.Σ. απονέμει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) στην «Διδακτική και Τεχνολογίες Μάθησης των Φυσικών Επιστημών»